Ogłoszona 23 sierpnia 2016 roku perspektywa strategiczna #nowePZU na lata 2016-2020 kładła nacisk na rentowność podstawowej działalności Grupy, przyspieszenie wzrostu (głównie na bazie filarów Zdrowie i Inwestycje) oraz zwiększenie roli innowacyjności. W przyjętej 9 stycznia 2018 roku przez Zarząd i Radę Nadzorczą PZU aktualizacji tych założeń na nowo zdefiniowano podejście do klienta.
Aktualizacja strategii zakładała zwiększenie częstotliwości i podwyższenie jakości interakcji z klientem na każdym etapie jego życia, czyli zawsze i wszędzie tam, gdzie PZU może
zaoferować pomoc. Budowa długotrwałych, opartych na partnerstwie relacji została zdefiniowana jako dostarczanie produktów i usług dopasowanych do potrzeb, wymagań i możliwości klienta, także pod względem ceny, w odpowiednim dla niego miejscu i czasie.
Przyjęta strategia określiła metodę zintegrowania poszczególnych obszarów Grupy PZU wokół klienta, tak aby zapewnić mu maksymalną wygodę i satysfakcję. Szczególny nacisk położono na dogłębną, wielopłaszczyznową analizę dostępnych w Grupie PZU informacji, w celu lepszego zrozumienia potrzeb klienta i większą efektywność jego obsługi.
Aby stworzyć właściwe środowisko biznesowe i zapewnić realizację przyjętych założeń, na nowo zdefiniowano obszar interakcji z klientem. Wiązało się to ze zmianą filozofii funkcjonowania całej Grupy. Poszczególne jednostki biznesowe znalazły się w jednym zintegrowanym systemie, opartym na innowacyjnych rozwiązaniach, pozwalającym na pełnowymiarową obsługę klienta.
Samą interakcję z klientem ukierunkowano na długoterminowe, oparte na zaufaniu i zrozumieniu partnerstwo, w którym istotną wartość stanowi wysoka jakość rozwiązań oferowanych klientowi. Podjęte działania miały przełożyć się m.in. na wzrost rentowności kapitału własnego (ROE).
W kolejnej perspektywie strategicznej Grupy PZU na lata 2021-2024, zostaną uwzględnione wszystkie najważniejsze czynniki społeczne, gospodarcze i ekonomiczne, związane m.in. ze środowiskiem niskich stóp procentowych, pandemią COVID-19, zmianami regulacyjnymi i demograficznymi. Grupa PZU skoncentruje się na rozwoju działalności w każdym segmencie, w którym już jest obecna, a więc na ubezpieczeniach, usługach bankowych, inwestycjach i opiece zdrowotnej. Wśród priorytetów nowej strategii znajdą się: zapewnienie stabilności prowadzonej działalności, prowadzenie biznesu w zrównoważony sposób z uwzględnieniem standardów ESG, dostarczenie akcjonariuszom ponadprzeciętnych stóp zwrotu oraz atrakcyjnego strumienia dywidend.
Źródło: PZU, raporty spółek - dane roczne.
e-mail: IR@pzu.pl
Magdalena Komaracka, IR Director, tel. +48 (22) 582 22 93
Piotr Wiśniewski, IR Manager, tel. +48 (22) 582 26 23
Aleksandra Jakima-Moskwa, tel. +48 (22) 582 26 17
Piotr Wąsiewicz, tel. +48 (22) 582 41 95