Polityki Grupy PZU [UoR]
[GRI 103-2]
Ambicją PZU jest utrzymanie pozycji lidera działań prewencyjnych w zakresie bezpieczeństwa i zdrowia w Polsce. Oprócz działalności sponsoringowej i charytatywnej prowadzonej przez Fundację PZU, cała Grupa angażuje się również w inwestycje społeczne, które służą redukcji ryzyk i jednoczesne przynoszą korzyści handlowe i społeczne. Głównym celem tych inicjatyw jest zapobieganie wypadkom, zmniejszanie ich skutków oraz wspieranie działań promujących profilaktykę zdrowotną.
PODSTAWA PRAWNA PREWENCJI
Fundusz prewencyjny PZU, PZU Życie oraz TUW działa w oparciu odpowiednio o przepisy ustawy z 11 września 2015 roku o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej.
Działania prewencyjne
Strategicznymi filarami partycypacji społecznej PZU są: bezpieczeństwo (drogowe, publiczne, lokalne), zdrowie, kultura i wiedza zawodowa, które znajdują odzwierciedlenie w działalności podmiotów z grupy PZU. Grupa PZU zgodnie ze strategią przyjętą na lata 2017–2020 na działania społeczne planowała przeznaczać co roku ponad 50 mln zł z budżetów PZU i PZU Życie. W 2020 roku PZU i PZU Życie na działania związane z prewencją i sponsoringiem przeznaczyły ponad 77 mln zł, a ich pracownicy ofiarowali 6 743 godziny wolontariatu. Poczucie społecznej odpowiedzialności pracowników PZU oraz udział w licznych programach Fundacji, która dzięki temu zapewnia wsparcie edukacyjne, wzmacnia integrację i lokalny kapitał społeczny, to powód do dumy. Fundacja PZU angażuje się w działania społeczne zgodnie ze swoim mottem: „Blisko ludzi i ich potrzeb” i realizuje programy pomocowe we współpracy z organizacjami pozarządowymi.
PODSTAWA PRAWNA DZIAŁANIA FUNDACJI PZU
Fundacja PZU działa na podstawie przepisów ustawy z 6 kwietnia 1984 roku o fundacjach (Dz.U. z 1991 roku Nr 46 poz. 203 z późn. zm.) oraz postanowień Statutu Fundacji.
Ważną częścią działalności PZU jest zaangażowanie pracowników, doradców oraz klientów w inicjatywy na rzecz lokalnych społeczności. PZU skupia się na projektach wspierających pozytywne zmiany społeczne w obszarze bezpieczeństwa, zdrowia i edukacji. Akcje prewencyjne, sponsoringowe i społeczne są realizowane na poziomie korporacyjnym przez PZU oraz poszczególne podmioty w kraju i za granicą. PZU wspiera polską kulturę w formule licznych mecenatów oraz aktywnie uczestniczy w najważniejszych działaniach branżowych w roli eksperta.
DOBRA PRAKTYKA
Bank Pekao realizuje działalność charytatywną w głównej mierze za pośrednictwem powołanej w 1997 roku Fundacji Banku Pekao imienia dr Mariana Kantona. Bank także bezpośrednio współpracuje z kilkoma organizacjami pożytku publicznego, na rzecz których przekazuje darowizny, wspierające ich działalność statutową.
Kwestie społecznej odpowiedzialności biznesu są uregulowane w Grupie PZU w „Strategii społecznej odpowiedzialności biznesu Grupy PZU na lata 2018-2020”, która wskazuje na strategiczne filary zaangażowania społecznego PZU. „Strategia społecznej odpowiedzialności biznesu Grupy PZU na lata 2018–2020” została przyjęta w spółkach PZU, PZU Życie, Tower Inwestycje, PZU CO, PZU LAB i PZU Pomoc. Od 2021 dokument zostanie zastąpiony nową „Strategią ESG” na okres zgodny z horyzontem strategii biznesowej Grupy PZU.
W obszarze charytatywno-sponsoringowym nie obowiązuje jedna polityka na poziomie Grupy Kapitałowej
[GRI 102-12]
e-mail: IR@pzu.pl
Magdalena Komaracka, IR Director, tel. +48 (22) 582 22 93
Piotr Wiśniewski, IR Manager, tel. +48 (22) 582 26 23
Aleksandra Jakima-Moskwa, tel. +48 (22) 582 26 17
Piotr Wąsiewicz, tel. +48 (22) 582 41 95